Hello burpee, nice to meet you. Not.

*yhteistyössä Fittari

Mitenkähän pitkään kestää, ennen kuin tää kurssille meneminen ei enää jännitä? Taas kutkuttelee mahanpohjassa. Mutta oikeestaan se jännitys ei kyllä enää oo samanlaista kuin keskiviikkona. Sillon suoraan sanottuna pelotti. Nyt tää on enemmän sellasta jännityksensekaista, mutta silti innokasta odottamista. Ja se taas johtuu siitä, etten tiedä mitä odottaa. Tekniikkaa alkuun ja se anaerobinen osuus loppuun, joo. Mutta mä haluaisin tietää jo etukäteen, että mitä tänään tehdään! Siis mitä liikettä treenataan? Tai mitä siihen metconiin kuuluu – vai mikä se nyt oli? Voi, oispa tänään vaikka maastavetoa! Mulla on edelleen etureidet ihan jumissa siitä keskiviikosta. Ja latseihinkin koskee se leuanveto, vaikka miljoonan kumpparin avulla ne toistot tulikin tehtyä. Olkapäätkin tuntuu vähän jännältä. Mutta se taitaa johtua torstain telinevoimistelusta. Ai nii, sitähän mulla on tänään ennen crossfittiäkin. Sitä telinevoimistelua. Toivottavasti siellä ei ole kauhean rankkaa, että jaksan vielä tehdä crossfit-treeninkin kunnolla. Jos voimistelis vaan sillee alkuverryttelyksi tai jotain. No nyt taitaa jännittää se telinevoikka enemmän kuin crossfitti. Ehkä ihan hyvä. Viime viikolla taisi olla vähän liikaa aikaa siihen turhanpäiväiseen mietiskelyyn ennen treeniä. Ehti hankkia ihan turhia pelkotiloja. Kyllä se hyvin menee tänään. Ens viikolla en sitten pääsekään kuin yhden kerran. Höh. Pitääkin muistaa ilmottaa ohjaajalle, että joudun keskiviikkona olemaan pois töiden takia. Mut sitten sitä seuraavalla viikolla pääsenkin kolme kertaa, kun korvaan sen välistä jääneen kerran toisen ryhmän mukana. Jee! Se on muuten oikeesti jee. Kyllä tää crossfitti tuntuu nyt jo paljon kivammalta jutulta kuin sillon keskiviikkoiltapäivänä, kun tietämättömänä stressasin ihan liikaa kaikkea tulevaa. Ja hei, nää lauantain crossfitit on tosiaan aamutreenejä. Sekin on aika kivaa! Nyt vasta tajusin. Klo 12 on just sopiva aika alottaa. Viimeks se 19.30 olikin ehkä vähän liian myöhään mulle. Ehti jo energiatasot laskea päivän aikana.. Ja huippua, minähän nään Veerankin tänään!

Sneak peek: hiki tuli - lihakset ei kasvaneet :'D

Sneak peek: hiki tuli – lihakset ei kasvaneet :’D

Toinen treeni, 20.9.2014 klo 12.10 (1h)

Eka ajatus: Höh. Siellä taululla ei luekaan vielä, että mitä tänään tehdään. Oisin halunnut tietää heti. Jotenkin valmistautua henkisesti. Kyllä se ois paljon helpompaa, kun pääsis jo ennen tunnin alkua vähän fiilistelemään, että mitä sitä pääseekään tekemään. Tai joutuu. Oho. Ohjaajakin on näköjään vaihtunut edellisestä kerrasta. Mitähän tästä tulee? Nyt kyllä jännittää taas.

Alkuverkka tuntuu nyt jotenkin paljon kivammalta. Ei oo niin kova kiire, vaan saa rauhassa tehdä ja keskittyä. Ja nyt on näköjään vähän erilaisia juttuja kuin viimeksi. Mutta paljon samaakin. Nää pyörittelyt tehtiin viimeksi. Ja pakarajuoksut. Mutta mittarimatoja ei kyllä viimeks kokeiltu. Äh, ei ois kyllä tarvinnut tänäänkään tehdä. Mä en vaan tajua näitä. Tai ehkä mun liikkuvuus on vaan niin törkeän huono, että tää tuntuu kauhean vaikealta. Ja raskaalta. Ääääh!

No nyt! Nyt sinne valkotaululle ilmestyy tekstiä!

WOD

push press
push press bhn

METCON, 4 x 30 s / 30 s
front squat
push press bhn
sit up
burpee

Push press? Ilmeisesti vauhtipunnerrusta. Ja bhn tarkottaa varmaan niskan takaa. Tästä treenistä taitaa tulla vähän kevyempi kuin keskiviikkoisesta. Ja jos oikein ymmärsin, niin metconissakin saa vähän levätä välissä. 30 sekkaa töitä, 30 sekkaa lepoa. Joo, sitä se varmaan tarkottaa. Jee! Ja päästään kokeilemaan burpeitakin. Onkohan ne niin rankkoja, kuin kaikki aina valittaa niiden olevan? Kohtahan se nähdään..

Otan kyllä suoraan ton kahdenkympin tangon noihin vauhtipunnerruksiin. Tänään vois kokeilla vähän isommilla painoillakin. Vähän kyllä tuntuu omituiselta noissa olkapäissä, mutta ehkä se menee ohi, kunhan pääsee tekemään.. mut nyt saan näköjään etsiä pyyhkeen taas. Miten ton alkuverkan jälkeen tulee jo näin hirvittävän kuuma?

Nää vauhtipunnerrukset tuntuu kyllä ihan hyviltä. Vähemmän pitäisi kuulemma koukistaa alussa polvia. Ja kyynerpäät, ne piti muistaa pitää kunnolla edessä. Mites sitten tää vauhtipunnerrus niskan takaa? Oikeessa olkapäässä ei tunnu kyllä yhtään hyvältä. Vihloo varsinkin sillon, kun tuo tankoa takaisin alas. Sellanen samanlainen kipu, kuin sillon, kun yrittää tehdä ojentajapunnerruksia käsipainolla niskan takaa. Ihan sellanen samanlainen. Nyt tuli pari toistoa väliin, kun ei enää koskenutkaan yhtään. Mutta nyt vihloo taas. Pakko kysyä, että mikä tässä nyt mättää. Ja otan kyllä sen kympin tangon tähän kohta. Jos se vähän helpottais tätä vihlontaa.

Äh, tosi ärsyttävää. Tuolla olkapäässä on varmaan hajonnut jotain sillon, kun viimeksi heitin keihästä. Joku vanha vamma nyt muistuttelee itestään, eikä anna tehdä kaikkea mitä haluaisin. Inhottavaa. Toiset lisäilee jo painoja ja minä vaan vähennän. Saiskohan tätä olkapäätä kuntoutettua kotona jotenkin, että pystyisin jatkossa tekemään ilman kipuja? Pitää muistaa ottaa selvää.. Ai se kello on jo noin paljon? Vartti enää ja sinä aikana pitäis ehtiä tekemään kolme kasia edestä ja takaa. Ja sitten ois se metcon. Nyt muuten tiedän, mistä se tulee. Googletin ennen treeniä. Metabolic conditioning workout.

Jes, tää kunto-osio menee just niin kuin epäilinkin! Jokaista liikettä 30 sekkaa ja sen jälkeen 30 sekkaa lepoa. Ja neljä kierrosta. Mitäs siitä tulee? 16 minuuttia? Ja siitäkin ajasta puolet lepoa. Noni, nyt alkaa! Tanko eteen ja kyykkäämään. Yks, kaks, kol.. onkohan tää hyvä tahti? Hups, nyt menin kyllä laskuissa sekaisin. Oho, aikakin loppui jo. Seuraavalla kierroksella pitää kyllä tehdä vähän kovemmalla tahdilla. // Mut nyt tanko niskaan, kohta mennään taas! Koskee, koskee, ei koske, koskee, ei koske, ei koske.. vasta nyt alkaa hapottaa ja aikaa on enää 5 sekkaa. Hitto, kun tää vihlonta ärsyttää. Haluisin tehdä isommalla painolla. // Sitten vatsoja. En ookaan tehnyt niitä aikoihin. Mä en kyllä hirveesti tykkää näistä perus istumaannousuista. Mut tehdään nyt! Yks, kaks, kol, nel.. tää on muuten yllättävän kevyttä.. kasi, ysi, kymppi.. vielä 15 sekkaa jäljellä, täähän sujuu ihan hyvin. Phuuuuh! Kylläpä nousee sykkeet korkeelle! Vatsoissa ei kyllä tunnu hirveesti. Ainakaan vielä.. // No nyt ne burpeet! Nää ei oo kyllä yhtään kivoja. Ihan hiton vaikeita suorastaan. Jalat on jotenkin tiellä, kun yritän päästä alas. Eikä ylös nouseminen oo näköjään yhtään helpompaa. Takareidet krinnaa. Voisko vaan hyppiä kyykystä ylös ja jättää ton yhden vaiheen kokonaan pois? Pliis? Miten tää aika tuntuu nyt näin järkyttävän pitkältä? Eiks se 30 sekkaa muka mennyt vielä?

Kyykky, kyykky, kyykky, lepo, punnerrus, punnerrus, punnerrus, lepo.. pitäisköhän laskee taas ne vatsat? Saisinkohan tehtyä edes saman verran kuin ekalla kierroksella? Ja lähti! Yks, kaks, kol.. seittemäntoista, kaheksantoista, yheksäntoista.. wuhuuuu! Kaks enemmän! Nyt on kyllä pakko maata selällään hetki. Missähän se juomapullo oli? Ehtisköhän tässä ottaa pienet hörpyt? Burpee, burpee, burpee.. ja taas levätään. Puolet tehty. Tää on aika kivaa. Jos unohdetaan noi burpeet. Ne ei oo kyllä ollenkaan kivoja. Hitto, pitää varmaan joskus treenata niitä, niin ei ois näin vaikeeta. Ja venytelläkin pitäis ja.. Oho, nyt pitäis jo ettiä se tanko jostain! Kolmas kierros!

Huh, mikä hiki! Missä se pyyhe nyt on? Ja ehtiskö taas juomaan vähän? Äh, ei tässä enää oo montaa minuuttia jäljellä, ihan turhaa aikaa menee sen juomapullon kanssa. Nyt ei muuten koske olkapäähän näissä vauhtipunnerruksissa.. Pitää ihan hulluna keskittyä ja tehdä hitaasti, niin sitten sujuu. Tai sitten ei. Taas vihloo. Auts. Ja nyt taas niitä vatsoja. Yks, kaks, kol.. saman verran kuin ekalla kierroksella. Täähän sujuu yllättävän hyvin! Burpee, burpee.. voisko tää jo loppua? Onneks on yks kierros enää! Veeralta tuli peukku salin toisesta päästä. Hyvin me vedetään.

Jänniä nää kyykyt. Tänään ei oo hirveesti hapottanut reisiä, mutta sykkeet nousee kyllä sitäkin korkeammalle. Jalkojen puolesta vois tehdä kovemmalla tahdilla, mut.. phuuuuh, happi ei riitä! Kolme liikettä enää. Tähän olkapään vihlontaankin näköjään turtuu. Ylös, alas, ylös, alas.. Ja se oli siinä. Vatsat pitää kyllä laskea taas. Pakko saada vähintään saman verran, kuin ekalla kierroksella.. yks, kaks, kol, nel.. äh, nyt tuntuu jo. Polttelee siihen malliin, että väkisin hidastuu tää tekeminen. En kyllä anna periks. Vielä tulee. Kolmetoista, neljätoista, viistoista.. viis sekkaa jäljellä. Vielä pari ehtii. Jes! Enää ne burpeet ja sit tää on ohi. Huh. Hirmu kivaa. Sopivan rankkaa. Hyppy ylös, mahalleen alas, punnerrus ylös, jalat käsien viereen, hyppy ylös.. phuuuuh! Vielä ehtii yhden. Tai sitten ei. Taidankin jäädä tähän mahalleni hetkeks. Se oli siinä. Jes!

Painot paikalleen ja pienet venyttelyt loppuun. Ja taas ens viikolla uusiks. On tää aika kivaa!

Löytyykö sieltä ruudun toiselta puolelta ketään, jonka mielestä burpeet ois kivoja? 😀

Mainokset

5 thoughts on “Hello burpee, nice to meet you. Not.

  1. Hih, mä aina välillä teetän jumpassa sykkeennostossa burpeeta 😀
    kivasti kerrottu tuosta treenistä 🙂

    Tykkää

  2. Ihanat, kamalat burpeet ❤ Tulee ihan mieleen potkunyrkkeilyharkat, kun niitä burpeita saatiin kyllä tehdä ihan sydämemme kyllyydestä 😉

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s