Käynnistymisvaikeuksia

*yhteistyössä Fittari

Jes, tänään on muuten vihdoin Se päivä. Se, kun pääsen korvaamaan sen yhden välistä jääneen kerran ja vihdoin tekemään maastavetoa. Uuujea! Aika jännää kyllä mennä ihan vieraan ryhmän mukaan. Ja tää maanantai-iltakin on aikana ihan omituinen, kun on tottunut siihen, että crossfitit on keskiviikkoisin ja lauantaisin. Taidan olla aika kaavoihini kangistunut, vaikkei tää kurssi oo kestänyt vasta kuin kolme viikkoa. Haha. Muistankohan ees lähteä ajoissa? Nyt pitääkin olla jo heti viiden jälkeen paikalla. Entä jos unohdan? Apua, mulla on kyllä päivällä sellasta menoa, että huonossa lykyssä kyllä unohtuukin. Pitää varmaan kirjottaa johonkin ylös. Älä unohda. Älä unohda. Älä unohda. Muistankohan nyt varmasti?

***

Ai että, kyllä on ihanaa ja rentouttavaa kävellä täällä metässä. Täällä on niin ihanat syksyn värit. Ja tää maasto on niin kiva. Kyllä oppilaatkin tästä varmasti tykkää keskiviikkona, kun täällä suunnistetaan. Oiskohan tässä hyvä rastin paikka? Joo, laitetaan tähän. Eikä! Miten toi kellokin on jo noin paljon? Enhän mä kohta ehdi sinne crossfittiin! Pakko käydä kotonakin vielä, kun ei oo vaihtovaatteita mukana. Ei ihan kehtaa näissä kalsareissa mennä. Äh. Vihaan kiirettä! Kun nyt poljen kotiin, oon siellä viittä vaille. Vaihdan vaatteet ja syön, niin kello on viittä yli. Ja sitten kymmenen minsaa menee pyöräillessä salille. Ei perkele. Oon siellä minuutilleen tai jopa myöhästyn vähän. Ei tästä tuu nyt mitään. Paniikki! Äääääh!

***

Huh, onneks mun ritarini kaksipyöräisellä ratsullaan riensi hätiin ja toi treenikamppeet suoraan salille. Muuten oisin ihan varmaan myöhästynyt. Nyt jäi sentään hengähdysaikaakin ihan vähäsen. Turhan tiukalle kyllä meni. Väsyttää ja on vähän nälkäkin, vaikka söin sen rahkan äsken. Ehkä tää tunti silti sujuu. Vähän kyllä harmittaa, kun en nyt enää jaksakaan kauheesti innostua siitä mavesta. Voitaisko sittenkin tehä jotain vähän kevyempää tänään? Nyt ei vaan jaksa.

Kolmas treeni (itelleni kuudes), 6.10.2014 klo 17.15 (1h)

Eikä. Ois pitänyt tulla aiemmin. Mun vakkaripaikkani on jo varattu. Mihinkäs mä nyt mahdun? Tässä ryhmässä taitaa olla vähän vähemmän porukkaa, kun toi toinen pääty näyttää niin tyhjältä. Taidan mennä sinne. Nyt on kyllä pasmat jotenkin ihan sekaisin. En osaa jotenkin yhtään orientoitua tähän tekemiseen. Aivot on varmaan vielä tuolla matkalla, kun tuli niin kiire. Ja niin naurettavaa kuin tää onkin, niin just tänään ois ollut kiva olla ihan vaan siellä omalla paikalla ja oman ryhmän mukana. Mitenköhän selviän tän viikon jälkeen, kun ei olekaan peruskurssin tunteja enää, vaan pitäis osallistua ihan tavallisille tunneille? En kyllä halua edes miettiä sitä vielä. Ai nii, juomapullo piti käydä täyttämässä! Vieläköhän tässä ehtii?

Tää alkuverkka on nyt näköjään erilainen. Tässähän pääsee jo oikeesti tekemään. Punnerruksia, vatsoja, selkiä. Ja neljä kierrosta kyykkyjä ja burpeita ja.. burpeita. Burpeita?! Mä pystyn tekemään burpeita! Burpeita, ilman että koskee selkään! Miten ihanaa! Onkohan tää sen akupunktion ansiota? Ihan sama! Niin huippua, kun pystyy tekemään ilman kipuja! Ah ♥ Mites se treeni sitten? Mitäs me tänään tehdään?

WOD

Deadlift

METCON – 4 rounds for time
Blanking 1 min
Deadlift 10
KB high pull 20
Box jump 30

No nyt, nyt on sitä maastavetoa. En kyllä oikeesti jaksais nyt yhtään. Väsyttää. Pistän kyllä maksimissaan nelkyt kiloa, enkä yhtään enempää. Tähän ois näköjään voinut ottaa pelkän kepinkin. No, jos mä nyt kuitenkin tällä tangolla teen, kun kerran kävin tän hakemassa. Tää tekniikan hinkkaaminen on kyllä oikeesti aika kivaa. Kerrankin on joku, joka osaa oikeesti opettaa nää jutut. Pitää kyllä muistaa kehua Samua taas, kun kirjotan näitä juttuja blogiin. Mutta kyllä tuntuu tää maastavetokin nyt kauheen vaikeelta, kun yrittää kovasti keskittyä noihin kaikkiin tekniikkajuttuihin. Äh. Miten mä oon näin huono? Aivot käy kyllä ihan liian hitaalla.

Ai, se oli siinä jo? Oishan tässä vielä hetken voinut tehä.. mua hirvittää noi boksihypyt jo valmiiks, kun niitä tulee noin jäätävä määrä. 120 hyppyä. Jaksankohan edes? Alkuun minuutin lankku, sitten maastavetoa.. mikäs se KB high pull nyt on? Ai kahvakuulalla pystysoutua? Ja pitää käyttää kuula välillä maassa, että tulee tehtyä kyykky? Right. Ja sitten ne boksihypyt. Neljä kierrosta ja mahdollisimman nopeesti. Huh. Nyt rupes kyllä jännittämään taas, kun en tunne yhtään tätä porukkaa. Pysynköhän ees mukana?

Ja sit mennään! Eikö se minuutti muka mennyt vielä? Oon ollu tässä lankussa jo ikuisuuden. Kädet tärrää. Keskivartalo tärrää. Miten tää tuntuu nyt näin raskaalta? Minähän oon joskus tehny parin minuutin settejä lisäpaino selässä ja nyt jo oma painokin tuntuu ihan yltiöraskaalta. Kylläpä nyt ärsyttää. Äääh. Kolme – kaksi – yksi – ja ohi! Huh, jos nää maastavedot kulkis vähän paremmin. Ei tää ainakaan tunnu ihan kauheen raskaalta. Hiki kyllä valuu silti. Kymppi olikin just sopiva sarja. Mitenkähän raskas tää pystysoutu on tällä 14 kilon kahvakuulalla? Pitäis jaksaa tuplaten se määrä, mitä just kiskoin maasta. Huh. Tässä ei näköjään pysty pitämään taukoa ollenkaan, tai rytmi hajoo heti. Kauhee, miten sykkeet nousee. Phuuuuuuh! Onneks on kaks enää! Ja done! Mites sitten nää boksihypyt? Onpa raskasta. Tähän on kauheen vaikee saada sopivaa rytmiä. Koko ajan tuntuu siltä, että teen liian nopeesti ja syke nousee pilviin. Jaaha. Ja nyt alkoi se alaselkäkin ilmoitella itestään. Tuli näköjään aika paljon kuormitusta sille noissa ekoissa liikkeissä. Taidan askeltaa loput kymmenen. Uskaltaakohan näitä hyppyjä edes tehä enää?

Siis ei oo kyllä todellista?! Miten mä en muka jaksa tätä lankkua nyt yhtään?! Pakko nöyrtyä ja tehä polvet maassa. Tuntuu niin hiton ilkeeltä tuolla selässä, kun ei oo keskivartalossa enää tarpeeks pitoja. Ja aina vaan ilkeemmäks näköjään muuttuu. Tää maastaveto vielä menee.. mut tää pystysoutu tuntuu kamalalta. Nojaan varmaan liikaa eteenpäin. Tuleekohan noista hypyistä enää mitään? Pakko varmaan askeltaa välissä. En pysty hyppimään kaikkia. Viimisen kympin kyllä hypin. Taistelen. Ihan sama, jos koskee. Tässä se vahvoo.

Äääääh, mulla on niin kova nälkä! Voisko tää jo loppua, että pääsen syömään? Tää ei oo kyllä enää yhtään kivaa. Näita hyppyjä on ihan kauheet määrät ja oon ehkä puolet pystynyt tekemään. Silti oon jo ihan kuollut. Miten mä oikeesti kuvittelin lauantaina, että oon kehittynyt ja kunto on parantunut? Ihan yhtä huono oon edelleen. Kymmenen hyppyä enää. Sitten se on ohi. Keskity! Jes, OHI ON! Äh, tää treeninjälkeinen fiilis ei kyllä korreloi pätkääkään sen kanssa, miltä treenatessa tuntuu. Nyt tuntuu niin hyvältä, kun on kaikki tehty. Oho, kylläpäs mun naamani punottaa. Ehkä ihan hyvä, että noita peilejä on vaan selkäpuolella, niin ei treenatessa huomaa. Nyt lähen kyllä sinne syömään!

Vähiin käy, ennen kun loppuu. Enää kaks kertaa jäljellä. Nyyh. Mulla tulee kyllä ikävä tätä peruskurssia. Mut kaipaakohan kukaan niitä mun pohdintojani enää sen jälkeen? Onkohan niitä kukaan edes lukenu, vai kirjotanko vaan itelleni? Voi, saispa joku niistä teksteistä jonkun mielikuvan ees siitä, että miltä tää crossfitin aloittaminen tuntuu. Vaikka aika yksipuolisen kuvan kyllä oon tainnut antaa, kun kirjotan vaan omia fiiliksiä. Pitäsköhän ens kerralla kysellä niiltä muilta ryhmäläisiltä, että mitä ne on tykänny tästä? Mitähän tänään kirjoittaisin tästä muistiin?

Näköjään tällaisia asioita, hih. Huutakaa HEP, jos nämä ajatuksenvirtana syntyneet jutut on olleet teidän mielestänne edes jollain tapaa mielenkiintoisia tai ootte saaneet käsityksen siitä, minkälaiseen juttuun oon itseni onnistunut sotkemaan mukaan 😀

16 thoughts on “Käynnistymisvaikeuksia

  1. Mä oon tykännyt näistä, kuten sulle eilen sanoinkin sulle 🙂

    Noi boksihypyt kyllä vaikuttaa ihan kaameille! Jaksaisinkoha hypätä ees matalimmalle xD

    Tykkää

    • Hih, näin mä ymmärsin ❤

      Boksihypyt on kyllä ihan kamalia. Ja mitä korkeempi se boksi on, sitä kamalampaa se pomppiminen on. Mua rupee ainakin pelottamaan ihan kamalasti, että kolautan sääreni siihen etureunaan, kun en jaksakaan enää ponnistaa tarpeeks ylös. Kai noikin hypyt vaatii vaan totuttelua. Oikeestihan jalat jaksais varmaan ihan hyvin, mutta päänuppi ei suostu yhteistyöhön 😀

      Tykkää

  2. Mun mielestä näitä on ollut hirveän kiva lukea! Oon innostunut jotenkin itekin ja miettinyt, miten voisin omatoimisesti yrittää kokeilla noita juttuja. 😀 Tai sitten toivon joulupukilta jonkun kurssin… heh.

    Ja niin, noi kaikki kuvat! Kiva katsella hyppivää Marikaa :’)

    Tykkää

    • Jee, kiva kuulla ❤ Netistä taitaa löytyä ihan loputtomat määrät noita wodeja. Kuulin huhua, että jollain sivulla jopa julkaistaan aina joka päivälle oma. Googlettamalla löytyy siis varmasti vinkkejä, jos tekee mieli lähteä kokeilemaan ominpäin. Mä kyllä kovasti toivon, että joulupukki tois sulle sen kurssin, niin pääsisit kokeilemaan ❤

      Haha, kiitos 😀 Hyppivää Marikaa luvassa siis jatkossakin 😉

      Tykkää

  3. Olen tykännyt tosi paljon lukea ja mielellään crossfit postauksia jatkossakin! 🙂

    Tykkää

    • Kiva kuulla ❤ Kyllä mä varmasti kirjoittelen aiheesta jatkossakin. Taisi se CF-kärpänen nimittäin puraista siihen malliin, että tunneilla tulee käytyä tulevaisuudessa aika ahkeraan 😉

      Tykkää

  4. Oon tykänny! Niinku aiempaan postaukseen kommentoin, niin pystyy vähän liiankin hyvin samastumaan näihin fiiliksiin 😀 Vähän nauratti kun joskus itekin tykkää sellasista hölmöistä rutiineista, että esimerkiks täytyy päästä samalle paikalle kun ennenkin tekemään. Tai muuten menee fiilikset! Tosin ehkä niinä päivinä on sit joku muu vikana tai kiukku ennen kun alottikaan.. Niinku sulla tuo nälkä :’)

    Tykkää

    • Hih, kiitos sielunsiskoni 😉 Musta on ihan huippua, että noita hölmöjä rutiineja on muillakin, enkä oo ainoo 😀 Kyllä sitä itsensä tuntee vähän hölmöksi välillä. Mut tarkemmin kun miettii, niin on siellä taustalla yleensä joku ihan järkeväkin syy. Niin kuin tuo nälkä 😉 Että ei niitä itkupotkuraivareita onneks tuu vedettyä pelkestään sen perusteella, ettei päässytkään just siihen omalle paikalleen tekemään 😀

      Tykkää

  5. Joo, anna tulla vaan jatkossakin näitä selostuksia crossfitistä! Näitä lukiessa tuntuu melkein sille, että olisin itse mukana tunnilla katsomassa kun teet wodia 🙂 Muutenkin tykkään tosi paljon sun blogista, kun tämä ei ole koko ajan fitness -höpinää, mitä suurin osa tämän aihealueen blogeista tuntuu olevan. Mukavan erilainen blogi!

    Tykkää

    • Jes, mission accomplished! Jos kerran tekstistä saa jo ihan selkeän kuvan wodeista, niin sitten jatkossakaan ei tarvii pelätä, että joku ylimääräinen silmäpari tuijottelis treenin aikana :’D Enköhän mä näitä sepustuksia kirjoittele jatkossakin. En nyt ehkä ihan jokaiselta kerralta, mut jos vaikka kerta viikkoon.. se vois olla ihan hyvä tahti 😉

      Kiitos, Riikka ❤

      Tykkää

  6. Nää sun crossfit-tarinoinnit ovat olleet ihan parhautta, olen lukenut into piukassa joka sanan! Lisää vaan!! 🙂 Ihan mahtavasti kuvaat sitä innon ja epävarmuuden sekaista ajatusten sekamelskaa, joka uuden lajin aloittamisesta ja epämukavuusalueelle hyppäämisestä syntyy. Ja löytämäsi puhdastakin puhtaampi liikkumisen riemu inspiroi ja vie ainakin tämän lukijan mukanaan.

    Tykkää

    • Huippua, kiitos Veera ❤ Vähän epäilin näitä kirjoittaessani, et noinkohan näistä saa lukijana mitään irti. Mutta sitten luin sen sun tekstisi.. ihan parasta lukea toisen fiiliksistä! Pääsee jotenkin niin kiinni siihen tilanteeseen ja niihin tunteisiin. Ihan kuin ois ite paikalla 🙂

      Voi vitsi, tuli kyllä niin hyvä mieli sun kommentistasi. Kiitos ❤

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s